به گزارش روابط‌عمومی شرکت پیام‌پرداز، گروه Shadow Brokers که نام آن‌ها، اخیرا با باج افزار WannaCry در صدر اخبار قرار گرفته است، فضای سایبری را تهدید به موج جدیدی از حملات، با ابزارهایی کرده‌است که از سازمان امنیت ملی آمریکا به سرقت رفته‌ بودند. این دسته از ابزارها و نقاط ضعف، به‌نظر می‌رسد ویندوزهای ۱۰ مایکروسافت را هدف قرار دهد، که بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه در سراسر دنیا از آن استفاده می‌کنند.

در تهدید اخیر، آن‌ها اعلام کردند که exploitهای مختلفی را در مرورگرها، روترها، گوشی‌های هوشمند و شبکه‌ی بین‌المللی انتقال پول یا Swift  سراغ دارند که در حملات آینده از آن‌ها استفاده خواهند کرد. علاوه بر این اطلاعاتی از شبکه‌های در معرضِ خطر در روسیه، چین، ایران و برنامه‌ی موشکی و هسته‌ای کره‌ی شمالی را در اختیار دارند که ممکن است در حملات آینده از آن استفاده کنند.

در ادامه‌ی این پست که بسیاری را نگران کرده است، آن‌ها با انگلیسی شکسته بسته‌ای اعلام کرده‌اند که، « در ماه ژوئن، این گروه قصد دارد مدل جدیدی از عضویت ماهانه را راه‌اندازی کند که سرویسِ انتقال داده‌ی این گروه خواهد بود. هر ماه افرادی که آبونمان عضویت در گروه را پرداخت کنند، می‌توانند این  داده‌ را دریافت کنند. این که اعضا از این داده‌ها چه استفاده‌هایی بکنند کاملا مربوط به اعضاست.»

هم‌چنان انگیزه‌ی گروه منتشرکننده باج افزار WannaCry برای حملات سایبری نامشخص است. آن‌ها اعلام کرده‌اند که علاقه‌ای به گروه‌هایی که توسط شرکت‌های نرم‌افزاری در کدهای بدافزار آن‌ها bug پیدا می‌کنند ندارند. بلکه در پی رقیبانی هم‌تراز و حتا قوی‌تر از خود هستند زیرا تا کنون همیشه رقابتی بین آن‌ها و theequationgroup بوده است. (گروهی که به نظر می‌رسد توسط سازمان امنیت ملی آمریکا هدایت می‌شود.)

منبع: گاردین (Guardian)