آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که برای تماشای فیلم و سریال‌های خارجی‌زبان، از زیرنویس استفاده می‌کنید؟ پس لازم است از جدیدترین روش هکرها با استفاده از این زیرنویس‌ها مطلع شوید.

تحقیقات به‌عمل آمده توسط سایت چک پوینت (Checkpoint ) نشان می‌دهد که هکرها از راهکار جدیدی برای آلوده کردن سیستم‌های کامپیوتری به وسیله پوشه‌های زیرنویس فیلم‌ها بهره می‌برند.

در این تحقیقات مشخص شده است که فایل‌های زیرونویس، حاوی بدافزارهایی هستند که قابلیت نصب بر روی سیستم را داشته و پس از نصب، به هکر اطلاع می‌دهد و هکر نیز می‌تواند با استفاده از نرم‌افزارهای پخش ویدیو، نظیر VLC، Popcorn و Kodi، کنترل سیستم را در درست بگیرد.
همچنین این خطر برای دستگاهی دیگری نظیر گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها نیز وجود دارد، چرا که با بازکردن این فایل‌های مخرب توسط کاربر بر روی گوشی هوشمند خود، این ویروس‌ها به دستگاه منتقل شده و آن را آلوده می‌کند.

سایت چک پوینت (Checkpoint ) اضافه می‌کند، از آنجایی که کاربران استفاده زیادی از زیرونویس‌ها می‌کنند، و این زیرنویس‌ها نیز تنها فایل‌های متنی هستند، وجود ویروس در این گونه فایل‌ها قابل پیش‌بینی نبوده و در نتیجه، فایل‌های امن و مطمئنی برای نرم‌افزارهای پخش ویدیو هستند.
نگرانی از این نوع هک، آنجا زیاد می‌شود که نرم‌افزارهای متداول امنیتی و دفاعی از شناسایی و دفع این نوع جدید از ویروس‌های خاص، ناتوان بوده و هنوز روش مناسبی برای مقابله با این بدافزارها ایجاد نشده است.

به کاربران توصیه می‌شود که در دانلود کردن فایل‌های زیرنویس و همچنین استفاده از آن‌ها بر روی سیستم خود، دقت نموده و این‌گونه فایل‌ها را از منابع قابل اطمینان تهیه نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر / کلیک