به گزارش روابط‌عمومی شرکت پیام‌پرداز، بنا بر اظهارات محقق امنیت سایبری شرکت SOPHOS پال داکلین، این افسانه چندان هم واقعیت ندارد. او که از سخنرانان اصلی Infosecurity 2017 در هفتم ماه ژوئن بود اعلام کرد: «این موضوع در میان کاربران مک که نیازی به استفاده از آنتی‌ویروس ندارند زیرا هیچ بدافزاری برای این محصولات وجود ندارد و آقای جابز همواره از ما محافظت می‌کند، تنها یک افسانه است.»

او در سخنرانی‌اش با استفاده از بدافزاری به نام Eleanor به حاضران نشان داد که هکرها چه طور می‌توانند به کمک این بدافزار دستورات خود را اجرا و از صفحات screenshot تهیه کنند. در سال ۲۰۱۶ این بدافزار تحت برنامه‌ای تبدیل‌کننده (converter) بر روی سیستم‌عامل مک قربانیان نصب می‌شد و پس از آن که کارکرد مورد نظر را نداشت، کابر اقدام به حذف آن می‌کرد. غافل از این که سیستم دچار آسیب شده است. برنامه توسط Tor  و بدافزارهای دیگری که به صورت مخفیانه نصب شده بودند سیستم را به هکر وصل می‌کند.

از بدافزارهای دیگری که این سیستم‌ها را هدف قرار دادند می‌توان به X-Agent برای گوشی‌های iPhone و باج‌افزارKeRanger و YiSpecter که exploit  جدی و مهمی بر روی دستگاه‌های apple است که jailbreak نشده‌اند.

شرکت Malwarebytes در گزارش چهارماه اول سال ۲۰۱۷ اعلام کرد تعدادی از بدافزارهای جدید سیستم‌های مک، تقریبا برابر با تعداد بدافزارهایی است که در کل طول سال ۲۰۱۶ ایجاد شدند. این در حالی است که بسیاری از بدافزارها backdoorها بودند که نشان از میزان پیچیدگی و سطح پیشرفته‌ی آن‌ها دارد.

علی‌رغم این که همواره تعداد بدافزارهایی که سیستم‌عامل‌های مک را هدف قرار دادند از تعدادی که سیستم‌عامل‌های ویندوز قرار داده‌اند کم‌تر هستند، اما جالب است بدانید که اولین ویروس، سیستم‌های اپل را هدف قرار دادند.

منبع: Ibtimes