شرکت مهندسی ارتباطی پیام پرداز همایش علمی «دفاع از عمارت شیشه‌ای: توسعه امنیت فضای سایبری سازمان» مبتنی بر آخرین دستاوردهای دانش رمز و امنیت را به مناسبت بیستمین سالگرد تأسیس این شركت در روز شنبه مورخه 27 شهریور 1395 با حضور مدیران فناوری اطلاعات سازمان‌ها و مؤسسات دولتی، نظامی، دفاعی و امنیتی كشور در مرکز بین‌المللی همایش‌های رازی برگزار کرد.

این همایش با خوشامدگویی آقای دكتر برنج‌كوب رئیس هیأت مدیره پیام پرداز آغاز گردید. ایشان در این سخنرانی از پیام پرداز به عنوان یک شرکت دانش‌بنیان پیشرو در بخش خصوصی کشور در حوزه امنیت نام بردند و خاطر نشان نمودند كه امروزه امنیت در عرصه‌های نوظهوری مانند امنیت شبکه، امنیت سامانه، امنیت سازمانی، ذخیرسازی اطلاعات و حریم خصوصی نیز راه یافته است که مکمل امنیت ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌ ویژه در حوزه‌های کسب و کار B2B و G2C است. سپس مهندس انتظاری، عضو شورای عالی فضای مجازی از رمزنگاری بعنوان یکی از بخش‌های مهم حوزه فناوری یاد كرد و در ادامه سردار دكتر جلالی رئیس پدافند غیرعامل كشور بر بومی‌سازی امنیت امنیت تأكید كردند و بیان داشتند كه بومی‌سازی در بخش امنیتی بیش از 80 درصد الزامی است و نبود آن امنیت و دفاع سایبری را بی‌مفهوم خواهد کرد.

ادامه همایش با ارائه مقالاتی در حوزه امنیت فناوری اطلاعات همراه بود که طی آنها به بررسی آناتومی و چند نمونه حمله مانای پیشرفته (APT) توسط آقای دكتر لاجوردی؛ راهکارهای پایش و مقابله با تهدیدات صفر-روز متناسب با کاربردهای مختلف شبکه‌ای توسط آقای مهندس نوروزی و در نهایت رایانش چندطرفه با حفظ حریم خصوصی در فضای بدون اعتماد توسط آقای دكتر صمدانی، پرداخته‌ شد.

در انتهای این همایش نیز به مناسبت بزرگداشت بیستمین سالگرد شركت مهندسی پیام پرداز فیلم مستندی از دستاوردها و افتخارات شركت پیام پرداز به نمایش درآمد و یادبود بزرگداشت بیستمین سالگرد تاسیس شرکت پیام پرداز به میهمانان و حاضرین در همایش اهدا گردید.