به گزارش روابط‌عمومی شرکت پیام‌پرداز، به نقل از خبرگزاری فارس، از این پس امکان حذف سوابق پزشکی از موتور جست‌وجوی گوگل فراهم شده است تا دیگر افراد شخص ثالث به آن‌ها دسترسی نداشته باشند.
گوگل اظهار کرده کاربران می‌توانند درخواست‌های خود را در این زمینه به گوگل ارائه داده تا اطلاعات حساس مربوط به وضعیت درمان و سلامت آن‌ها در نتایج جست‌وجوی این موتور قرار نگیرد.
کاربران پیش از این قادر بودند از گوگل تقاضا کنند تا شماره‌های تامین اجتماعی یا دیگر شماره‌های فاش کننده‌ی هویت ملی، شماره حساب‌های بانکی و شماره کارت‌های اعتباری، تصویر امضا یا تصاویر نامناسب خود را از نتایج این جستجوگر حذف کند. البته مطالبی که در آن‌ها حق مولف واقعی نیز رعایت نشده باشد از گوگل حذف می‌شوند.
با این حال گوگل اظهار داشته است که کماکان در عموم موارد اطلاعاتی مانند تاریخ تولد، آدرس و شماره‌های تلفن افراد را از حذف نمی کند.
پیش از این بسیاری از کاربران گوگل به دلایل امنیتی از این شرکت خواسته بودند اطلاعات پزشکی آن‌ها را که به علل گوناگون در فضای مجازی قابل دسترس است، حذف کند. وجود این اطلاعات بر روی سرورهای گوگل این امکان را برای هکرها فراهم می‌کند تا به این اطلاعات شخصی دسترسی پیدا کنند.

در این آدرس می‌توانید فهرست مواردی را که این شرکت می‌تواند بنا به درخواست کاربران حذف کند را مشاهده کنید. علاوه بر آن، می‌توانید در این آدرس درخواست خود را برای این شرکت ارسال کنید تا یا حذف آن اطلاعات یا عدم نمایش آن را برای دیگر کاربران درخواست کنید.

منبع: فاوا