چرا مدیریت دسترسی ممتاز (PAM) برای سازمان شما مهم است؟

در دنیایی که تخمین زده می‌شود 80 درصد از نقض‌های امنیتی شامل سرقت و عدم نظارت دقیق و شفاف بر دسترسی‌های سطح بالا در سازمان‌هاست،  پیاده‌سازی راه‌حلی جهت مدیریت این سطح از دسترسی‌ها یکی از حیاتی‌ترین اقداماتی است که شرکت‌ها می‌توانند برای محافظت از دارایی‌های خود انجام دهند.

دسترسی‌های بالای حساب‌های کاربری در سازمان شامل دسترسی به اطلاعات محرمانه، پیکربندی حساب‌های کاربری، ایجاد تغییرات در سیستم‌های زیرساخت حیاتی و انجام فعالیت مهم مرتبط با تجارت سازمان می باشند که در صورتی که این حساب‌ها به خطر بیفتد، می‌تواند سازمان را در معرض خطرات جدی قرار دهد و هر چه این امتیازات بیشتر باشد، احتمال سوء استفاده یا خطا بیشتر می‌شود.

سامانه مدیریت دسترسی ممتاز (PAM) نظارت بیشتر، دید بیشتر و کنترل‌های دقیق‌تری را در اختیار سازمان قرار می‌دهد. این راه حل به سازمان‌ها اجازه می دهد تا ببینند مدیران ممتاز آنها چه کسانی هستند و چه می کنند.

 

PAM راه حل مدیریت، کنترل و نظارت بر دسترسی های ممتاز

مدیریت دسترسی ممتاز (PAM) توسط بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های امنیتی برای کاهش ریسک سایبری و دستیابی به بازگشت سرمایه با امنیت بالا در نظر گرفته می‌شود. این راه حل متشکل از استراتژی‌ها و فناوری‌های امنیتی در جهت محدود کردن حقوق و مجوزهای دسترسی کاربران، حساب‌ها، برنامه‌ها، سیستم‌ها، دستگاه‌ها و فرآیندهای محاسباتی با حداقل دسترسی لازم جهت انجام فعالیت‌های مجاز می‌باشد.

از جمله امکانات سامانه PAM می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  1. ایجاد دسترسی مبتنی بر نقش افراد در سازمان
  2. متمرکزسازی مدیریت دسترسی‌ها
  3. نظارت دقیق و شفاف بر دسترسی‌های ایجاد شده
  4. محدودسازی مجوزهای دسترسی کاربران به برنامه‌ها و دستورات و …

سامانه PAM امکان نظارت دقیق و شفاف در نشست‌های راه دور مانند دستورات اجرا شده در جلسات SSH، پرس و جو پایگاه داده، برنامه‌های اجرا شده در جلسات RDP را به صورت لاگ‌های خوانا و کلیه فعالیت های انجام شده در نشست‌ها را قالب لاگ های ویدیویی فراهم می‌آورد. همچنین توسط سامانه PAM می‌توان تمامی نشست‌ها را در زیرساخت سازمان به صورت بلادرنگ رصد یا آنها را به ابزارهای ذخیره‌سازی، تجزیه و تحلیل و SIEM ارسال نمود.‌