دوشنبه گذشته، دانمارک به صورت رسمی در طی گزارشی اعلام کرد، گروهی از هکرهای روسی، اقدام به هک ایمیل‌های کارمندان وزارت دفاع این کشور کرده‌اند.

به گزارش روابط‌عمومی پیام‌پرداز، وزیر دفاع، «کلوز یورت فدریکسن» در مصاحبه با آژانس خبری دانمارک توضیح داد که هک وزارت دفاع دانمارک از سوی روسیه، از اقدامات دنباله‌دار جنگِ یک جانبه از سوی این کشور علیه دانمارک است که شامل حملات شدیدی بوده‌است.

در گزارش منتشر شده، گروهی از هکرهای طرف‌دار «کرملین»، به‌ نفوذ در ایمیل‌های کارمندان وزارت دفاع دانمارک در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ متهم شده‌اند. هرچند که وزیر دفاع دانمارک اعلام کرد که این ایمیل‌ها حاوی اطلاعات طبقه‌بندی شده و حساسی نبوده‌، اما اظهار داشت که هک شدن آن‌ها یک مسئله‌ی جدی و مهم است.

در ادامه این گزارش آمده است، این گروه با عناوینی همچون، APT28، Pawn Storm، Sofacy و Fancy Bear مطرح شده‌اند که گفته می‌شود با دولت روسیه و سازمان‌های امنیتی آن کشور در ارتباط است و در گذشته نیز توسط FBI و وزارت امنیت داخلی ایالات متحده، به دلیل رفتارهای سایبری مشکوک علیه دولت ایالات متحده شناسایی شده بود. به نظر می‌رسد این گروه، بانی حملات پیشرفته‌ی دیگری نیز باشد.

در پایان مرکز امنیت سایبری دانمارک اعلام کرده است که تهدیدات علیه نهادها وسازمان‌های دانمارکی جدی است.

منبع: securityweek